Träning/Aktiviteter




Vi erbjuder följande aktiviteter 

och träningspass under veckan

 

Välj mellan 4-5 pass per dag och träningen är förlagd till morgon och sen eftermiddag.

Ni tränar precis hur mycket eller lite ni vill!


Power Walk(ca 30 min) Börja dagen med en uppfriskande Power walk längs med de härliga sandstränderna och se solen komma upp över bergen.


Löpning (ca 30 min) Börja dagen med en joggingtur längs med de långa härliga sandstränderna, eller terränglöpning i bergen.


FLOWIN® - (ca 55 min) Friktionsträning där vi arbetar på en Flowin® matta med friktionsplattor för hand, fot och knä. Under passet tränar vi både styrka, kondition, balans och bålstabilitet med enkla och individanpassade övningar. Vi arbetar med vår egen kroppsvikt som motstånd i övningarnas utförande. Flowin® passar alla, från den otränade till elitutövaren. Passar även mycket bra som rehabiliteringsträning.


TRX® (Ca 55 min) Ett intervall pass där vi tränar både styrka, balans och kondition. TRX® utförs med band, och motståndet väljer man beroende hur mycket man lutar sig i de olika övningarna. Vi tränar med vår egen kroppssvikt, och det blir på så sätt individanpassat för deltagarna.


Pulse & Power Nature – Utomhusträning. (Ca 75 min) Puls och styrkebaserad träning där vi använder naturen och terrängen kring Bahia de Mazarron

 som redskap och motstånd. En underbart jobbig träningsform där hela kroppen aktiveras.


Pulse & Power Beach – Utomhusträning. (Ca 45 min) Puls och styrkebaserad träning där vi blandar roliga och effektiva konditions- och styrkeövningar med enkla redskap och vår egen kroppsvikt som motstånd. Att få träna så nära havet är en underbar upplevelse.


BODYVIVE (ca 55 min) Ingår i Les Mills tränings program och är riktigt härlig from av funktionell träning för hela kroppen. Det är fartfyllt pass med olika delar där vi får upp rörlighet, flexibilitet, puls och flås, balans och en styrkedel där vi hinner med hela kroppen. Det hela avslutas med en stretch. Just nu release Bodyvive 32.


BODYBALANS (ca 55 min) Vi kör Bodybalans var morgon för att få en härlig start och låta kroppen vakna och bli redo för resten av dagens övningar. Det är en fantastisk upplevelse att känna hur solen kommer över bergskanten och värmer samtidigt som man kommer ut ur avslappningen. En tränings form som ger flexibilitet, styrka och ger dig ett inre lugn genom en kontrollerad andning. Just nu Bodybalans release 66.


Zumba - (ca 55 min) Zumba ett härligt sätt att släppa loss ha kul, få upp en härlig kondition och samtidigt stärker dig automatiskt lår, magmuskler och ländryggen. Zumba är en kombination av enkla danssteg, glädje, kondition och fettförbränning allt till pulserande latinamerikansk musik. 


Pulse & Power Water -  (ca 45min) Efter uppvärmningen kör vi en kondition/styrkedel med enkla redskap och vattnets motstånd som belastning. Ett naturligt motstånd som vi inte kan få på land. Kul och jobbigt! Vattnet och dess egenskaper är ett perfekt element att träna i. Kroppen blir skonsamt och effektivt
genomarbetad. Man känner sig lätt och smidig.


Water Bike ( ca 45min) Spinning i vatten. Kul intervall träning där man även får arbeta med balansen. (hålla sig kvar på sin cykel)


Water Dance (ca 45min) Vi tar med oss dansen ner i poolen. Mer motstånd, men härligt uppiggande efter en dag på stranden.


Stretching – rörlighetsträning (ca 45 min) Lär dig hur just du skall stretcha och öva rörlighet för att få vardagen och träningen att fungera bättre.


Föreläsningar under träningsveckan Vi anordnar korta trevliga föreläsningar med matnyttiga saker att ta med hem.